-
U rečniku ima preko 2000 reči
-
Pravilno izgovara sve glasove maternjeg jezika
-
Prepoznaje rimovanje reči (npr: “Vidi malu Rosu, sama pere kosu”, “Kćeri moja Nato, ti si moje zlato”)
-
Vrši analizu i sintezu glasova u reči( Na koje slovo počinje reč SAT? ; Kada kažem M-I-Š šta sam rekla? Koje je poslednje slovo u reči OKO; Od kojih se slova sastoji reč ČAŠA?…)
-
Koristi reči suprotnog značenja( dan- noć, crno-belo…)
-
Zna dane u nedelji
-
Koristi sinonime za veliki broj reči
-
Služi se prosto-proširenim rečenicama
-
Broji do 10 unapred i unazad
-
Sastavlja sliku od 4 dela
-
Orijentiše se u vremenu(dan-noć, jutro, podne, veče, sada, pre , posle)
-
Crta čoveka sa više detalja
-
Zna koja je leva a koja desna ruka
-
Većina dece ume da napiše i pročita svoje ime
-
Prepoznaje slova azbuke i većinu zna da napiše
-
Samostalno je u hranjenju i higijenskim navikama i može mu se poveriti manja suma novca
Detetu predškolcu, u svojoj šestoj godini, izgovor glasova bi trebao da bude u potpunosti u skladu sa sistemom glasova materinjeg jezika. Dete pravilno i vešto koristi gramatiku materinjeg jezika, govorno-jezički nivo koji je dostignut preduslov je za početak razvoja čitanja i pisanja, te spremno može da pođe u školu.