U našem Edukativnim centru Prve reči koristimo različita i pažljivo odabrana didaktička sredstva koja podstiču razvoj kod dece predškolskog i školskog uzrasta. U daljem tekstu ćemo pisati o razvoju bilateralne koordinacije kod dece i predstaviti materijale koje koristimo za razvoj ove veštine.
Deca već od 6. meseca počinju da koriste dve strane tela u jednoj aktivnosti .
Postoji više tipova bilateralne koordinacije :
Koordinacija tela je sposobnost koja omogućava telu da svrsishodno i kontrolisano vremenski i prostorno organizuje dve ili više obrazaca pokreta u jednu celinu radi postizanja specifičnog kretanja tj. pokreta. Tako da je koordinacija pokreta bitna od samog motoričkog planiranja, preko realizacije pokreta i to od najjednostavnijih pa do najsloženijih radnji.
Kada dete ima teškoće u izvodjenju odredjenih aktivnosti grube motorike kao što su npr. hvatanje lopte sa dve ručice, moguće je da ima problem s bilateralnom koordinacijom.
- može se primetiti nespretnost pri obavljanju svakodnevnih aktivnosti
- nemogućnost vezivanja pertli
- kada treba da namažu pastu za zube na četkicu
- ne mogu da se zakopčaju i otkopčaju
- ispoljiće problem pri pisanju i korišćenju olovke
- kada treba nešto da naprave od plastelina ili drugog materijala
- pritiskanje dugmića na svakakvim aparatima je otežano
- slabi rezultati u sportskim aktivnostima
- potrebna im je pomoć pri penjanju na tobogan, stepenice....
Razvojem ovih veština pomažemo detetu da bude samostalnije u svakodnevnim aktivnosima. Dete koje može samo da izvrši zadatak ili izvede neku aktivnost uspešno će biti zadovoljnije i srećnije a samim tim i spremno za učenje novih znanja i veština.
Deca sa oštećenom bilateralnom koordinacijom će koristiti samo jednu ruku pri izvodjenju svakodnevnih aktivnosti Ili će pak koristiti obe ruke simetrično kada to nije potrebno.
Bilateralna koordinacija podrazumeva korišćenje obe hemisfere mozga istovremeno. U našem edukativnom centru koristimo didaktičke materijale koji podstiču razvoj ove veštine a samim tim poboljšavamo i razvoj motorike koja je usko povezana sa razvojem govora.
Zadatak je da deca paralelno čepiće (vodjice) provlače kroz udubjenja. Deca mogu da menjaju brzinu kojom to rade, da idu od spolja ka unutra i obrnuto, da se takmiče medjusobno...
Igra stimulse finu motoriku, pažnju, koncentraciju, koordinaciju oko –ruka...
Ovaj didaktički materijal proizvodi Linith tesign d.o.o.
Njihove materijale možete pogledati na www.linit-design.com
Post nije sponzorisan, igračka je kupljena .